Mahabbah (Kasih Sayang) dan Yayasan Pelajaran Johor



salam. huhui! malam ni boring tahap giga la juga. dah habis baca APO? yg aku beli masa balik praktikal memandu dulu. lepas tu cari GEMPAK tak jumpa plak! grrrr.. ni aku tak suka ni dah baca letak sepah2.. tak dapat nak membaca, aku melantak main Pizza Frenzy lepas Yaasin semua. lepak kat bilik dengar lagu metal yg adik aku masukkan --'

dah tepu dgn aura kebosanan, pergi depan tengok Mahabbah. sebenarnya aku follow cerita ni, tapi lupa plak malam ni ada huhu..

episod kali ni memang menyayat hati sangat, sambil mencolek donut dgn sos coklat mata aku tertancap tepat menyaksikan drama. jahat gila la bapak mertua dia nak bagi syarat bagai semata-mata nak "menjual" pertolongan yg sememangnya utk anak lelaki dia! 

" Aku orang berniaga, setiap pelaburan mesti ada pulangan,"

lepas tu nak pisahkan Sabiha dgn anak dia, nak cucu tu utk meneruskan legasi keturunan dia. apa hak dia!

* aku sangat emosional menyaksikan drama rekaan semata-mata ni xD

oke tu je. 





aku sentuh sikit pasal YPJ ni. dapat surat petang tadi. ada offer utk program diploma di UTM, UiTM dan Sijil Kemahiran M'sia. yg pastinya reaksi pertama aku bila sebut pasal diploma, alamak 3 tahun! lamanya nak kerja hehe. ayah dan ibu pula jenis optimistik, melihat semua ni sebagai peluang. 2 3 kali berbincang, tunggu dulu. tanya kawan2 dulu. baru buat keputusan nak pergi ke tak. sama juga sebelum ni kalau dapat layangan surat dr kolej swasta mahupun NGO yg menguruskan penajaan dan sebagainya. tapi kali ni, kawan2 suruh tengok dulu. tak salahkan hadir taklimat. nak tengok peluang penajaan dr YPJ ni. 

yg aku skeptikal, bayaran pendaftaran/permulaan semua yg kadang2 makan ratus juga w'pun tak confirm dapat ke tak course tu --'  tapi tak apalah, tengok je dulu :D 

*tak tengok cerita Amukan Pocong pun, w'pun nak tengok Izara berlakon huhu..

kpd rakan2 94' yg turut mendapat surat dr YPJ ni hrp dapat beri pendapat dan kalau nak jom sama hadirkan diri! 

salam.
xoxo

Comments

Popular Posts