Posts

Showing posts from June, 2012

Sejenak melambai Ramadan dan Syawal

Image
Salam. Bismillah.. lebih kurang 2 minggu lagi sebelum menjejakkan kaki ke KMB! Dan lebih kurang sebulan lebih lagi Ramadan 1433H akan menjengah membawa barakahnya. Tak sabar utk merasai kemanisan sahur, iftar dan terawih beramai-ramai. Kali ini semestinya dalam situasi yg berbeza. 100% berbeza. Jauh dari Buu Yaa? Mungkin perasaan untuk bersahur bersama-sama itu yg akan terkenang. Jangan risau, seminggu sebelum raya saya balik ye Buu ;) Buu kata tahun ni celebrate kat Muo je sebab aku dah sambung belajar semua, tak ada semangat sangat nak sambut kat Kluang. Mungkin kali ini tak ada lagi almond london comot, kek coklat pahit terlebih soda bicarbonate, tart nenas rangup, iftar di Bazaar, dan marhaban dari geng Azizi. Mungkin malam raya tak lagi disambut dgn percikan bunga api dan “perang meriam buluh” dari hujung kampung. Mungkin popia ikat Buu tak habis sebab kitorang dah tak tengok movie depan TV ramai2 lagi. Kemungkinan itu satu misteri masa depan, ALLAH pegang. And I cant expect the …

IB, KMB - Noktah Biru, Tiket Baru.

Image
Salam. Termaktubnya satu keputusan besar yg bakal mencorak masa depan aku. Adakah ini yg terbaik dan yg diredhai olehNya? Aku hanya mampu merisik jawapan dalam untaian doa saban hari. Aku bakal meninggalkan semua ini. Perjalanan yg bakal bermula, tiket sudah ada di tangan – ada destinasi, masa, tarikh dan tempat duduk.
“ Jangan meragui-Nya... “
Seawal 29/5 aku dah dapat keputusan MARA yg dijangka keluar pada 1 Jun. Masin mulut ayah yg inginkan keputusan keluar seawal mungkin agar tidak kelam kabut utk menguruskan kemasukan ke UIA jika aku tidak layak di mata pihak MARA. Aku akui langkahku semakin dekat utk ke Petaling Jaya, semua dokumen dah siap, sekelumit usaha mengenal frasa bahasa Arab dan keterujaan bersama rakan2 sekolah yg turut bersama dlm batalion ini. Namun, keputusan perlu dibuat walaupun hati berat utk meletakkan satu noktah dlm rentetan dilema ini.

“ life is what we give”
Bukan mudah. Bagi aku yg bukan berlatarbelakangkan pendidikan SBP/MRSM, aku bermula dgn agak sukar.…

Naaaa~

Image
apakah ini? mana kakinya, kenapa dilidikan tangannya? tak reti lukiskah?
banyak tanya. tatap saja. cukup.