Posts

Showing posts from October, 2012

Raja : Antara Amanat dan Matlamat

Image
Bismillah..

Assalamualaikum:) Alhamdulillah.. raya kali ni mewah dengan rendang dagingnya, sup gearboxnya, grilled beef with black pepper sauce-nya, ye dak? :P ada juga famili yg meriah dengan ayam masak merah, ayam masak kicap, ewahh.. (nenda aku letuhh -,- ). tapi yg penting, makan kena beringat. beringat dgn kuantitinya, dgn pembakaran lemaknya. dgn mereka yg di sana juga.. saudara kita kat Syria, kat Palestin.. ada yg 'berjuadahkan' air mata apabila anak tersayang terkorban di medan jihad pada pagi raya.. ALLAH!

mengimbas peristiwa petang tadi, senyum sumbing sorang2 sambil menaip entri ni:) naqib dan naqibah datang rumah! hehe. seronok! tapi sepatutnya aku yg kena mai rumah diorang T.T memandangkan esok aku tak dapat nak datang walimah diorang, Kak Zizah ngn Abg Hazim mai rumah.

" bila kita bertemu dan berpisah kerana ALLAH...."
menyelak tawarikh usrah waktu di sekolah menengah dulu, nama Abg Hazim, Kak Zizah dan Kak Ajwah yg selalu bermain di minda. walau jauh …

Dari Busten ke Hati

Image
Bismillah..

Assalamualaikum ya ukhti wa akhi! Alhamdulillah.. bersua kita kembali di ruangan maya ini. Utk makluman semua (awat formal semacam), entri ni ditulis di terminal bersepadu selatan (semalam), alaa busten ala2 epot tu haa.. baru sahaja selesai bermathurat bersama kak Abin terchenta. Cuba bayangkan kitorang port kat tiang tengah2 laluan org ramai sambil menyelak helaian demi helaian, pehh. Ekor mata ni tak dok diam cuba menangkap kelibat dan pandangan orang yg lalu lalang. Tapi hati ni tetap berpegang pada satu kata2 dan ungkapan dari video seorang sahabat.

"malu ke nak jadi Muslim yg sebenar? Malu nak baca Quran tengah2 busten? Hang kat negara orang Islam kan? Kalau kat negara sendirik malu, nanti dah fly obersi lagi berdouble la malu tu ye.. yela nanti orang kata kau bajet alim la, buat kat rumah sudah. eh, kau nak manusia pandang ke ALLAH pandang?"

"Dakwah itu menyeru dan mengajak ke arah kebaikan dan menolak kemungkaran. simple. dakwah bukan hak milik ust…

Kasut dan KASUKMA.

Image
assalamualaikum! whatsup guys? external internal ada mantap? Alhamdulillah.. all praises to ALLAH. banyak benda nak dijadikan entri, banyak modal nak dibuat cerita, tapi tak sanggup nak  pejam sebelah mata kat encik homeworks dan puan assignments serta atuk discussions. hailaaa.  
oke stop complaining.
26-30 September 2012 KASUKMA Kolej MARA Kulim, Kedah. 
let the pictures bedtimestory-ing you.