Kerja apa saja.

pop-up message.

W : akak, betul ke jadi doktor susah, nanti tak ada life dgn family semua?

erkk!

pada saat ini, 12.15 pagi. aku duduk di sebuah bilik sederhana kecil, kipasnya berputar perlahan. secawan minuman bijiran 5 dalam 1 sudah hampir habis diteguk. aku memerhatikan sekeliling yg kelihatan kaku dan beku.

seperti terlupa seketika, aku ni akan memakai lab coat walaupun tiada experiment,
aku akan bertutur jargon seorang doktor
kata-kata aku akan diiyakan dgn anggukan pantas
aku akan berada di OT, seperti mana yg selalu aku tonton di Grey's Anatomy, CSI dan CIA.
membentuk insisi kecil, buang dan ganti apa yg patut. 

aku bingung. kerana aku kini berada di fasa bukan utk menjadi seorang doktor, tapi seorang MANUSIA.

ARS : awak pilih je.. jalan ke arah redha-Nya.







Comments

Popular Posts